2023-01-10 14:33:00

seminar 'Leadership and management in schools', Firenza

U sklopu Erasmus+  projekta 'Škola koja uči' ravnatelj Vedran Čerina je od 12. do 17.12. 2022. sudjelovao na seminaru Leadership and management in schools ,u Firenzi.

Neke od tema bile su motivacija - teorija očekivanja i različiti načini kako motivirati različite tipove osoba i kako potaknuti učitelje da pristupe nastavnom procesu kroz poticanje znatiželje i postavljanja postignuća umjesto davanja zadataka. Sudionici su naučili o konceptu edutainmenta i nekim načinima na koje se može uklopiti u učionicu kao što su učenje temeljeno na igrama, pripovijedanje priča, proširena i virtualna stvarnost. Naučili su kako promovirati kulturu učenja na pogreškama i kako pružiti konstruktivnu povratnu informaciju.

Zatim su naučili o razlikama između vođenja i upravljanja te različitim vrstama stilova vođenja, a fokusirali su se na ponašanje – kako prilagoditi podržavajuće i smjerno ponašanje ovisno o razvoju ili razini vještina sljedbenika (od pristupa usmjeravanju, podučavanju, podržavanju ili delegiranju). Zatim na transformacijski pristup ili pristup rasta gdje je fokus na odnosu između vođenih i vođa, u kojem vođe potiču promjenu kod vođenih. Povjerenje i vizija su ključni dijelovi, uz dugoročno planiranje i strpljenje. Naučili su o liderskom tornju, kako razviti viziju, povjerenje, odnos i komunikaciju (i formalnu i neformalnu).

Važne teme su bile i upravljanje sukobima te upravljanje vremenom. Sudionici su naučili više o prirodi sukoba, različitim vrstama sukoba, nekim prilikama koje iz njih proizlaze i kako ih posredovati. Zatim o tehnikama emocionalne inteligencije, samosvijesti, aktivnog slušanja i mindfulnessa. Upoznali su se s teorijom ultradijanskog ritma izvedbe i nekim alatima za učinkovitije upravljanje vremenom, uz postavljanje prioriteta, ciljeva i delegiranje, konkretno Eisenhowerovu matricu odlučivanja, te različite modele upravljanja rizicima.


Osnovna škola August Šenoa Osijek