2019-11-27 21:44:00

Eu Code Week 2019

2019. godine je u našoj školi (OŠ August Šenoa, Osijek) oko 90 učenika od 5.-8. razreda sudjelovalo u Europskom tjednu kodiranja(EU Code Week) kroz različite aktivnosti. Učenici su izradili vlastite chatbotove i ljubavne kalkulatore u programskom jeziku Python, stvarali su virtualne svijetove koje su kasnije sami doživjeli i istražili putem VR naočala itd. 

Učenici 8.razreda izradili su aplikaciju u Pythonu koju smo nazvali Ljubavni kalkulator. To je nešto što svakako trebate isprobati. Aplikacija dopušta unos muškog i ženskog imena, a klikom na gumb na zaslonu se ispisuje "postotak ljubavi". 

Učenici su prvo izradili vlastite pozadine i slike za aplikaciju. Postoji mnogo alata za crtanje dostupnih online kao npr.https://sketch.io/sketchpadZa učenike je izrada vlastitih grafičkih materijala bila puno zanimljivija nego da su samo preuzeli gotove crteže s interneta. Nakon izrade crteža, učenici su naučili kako pomoću Pythonovog modula Tkinter izraditi osnovni grafički prozor. Ovo je isto na neki način bio dizajn - trebali su odrediti pozadinsku sliku ili boju, postaviti polja za unos teksta i gumbe, odabrati boje i fontove za svoju aplikaciju itd. Kada su bili zadovoljni vizualnim izgledom aplikacije, počeli su kodirati.

Glavni dio programa sastojao se od pisanja dvije programske funkcije - jedna koja je generirala nasumičan broj(tzv.postotak ljubavi) i druga koja je provjeravala unos korisnika u polje za tekst te ispisivalia postotak ljubavi na zaslon. Ovo je malo zahtjevniji dio. Od učenika se očekuje da razmisle kako program radi, da osmisle dobar algoritam i da sve to napišu u programskom jeziku Python. 

Na internetu možemo pronaći mnoštvo ovakvih programa u obliku kalkulatora ili kvizova koji zapravo vraćaju samo neki nasumičan broj, tekst ili postotak. Učenici su i sami vidjeli na internetu različite programe koji funkcioniraju na sličan način, a kroz izradu jednog takvog programa shvatili su i kako oni zapravo rade. Kroz ovaj projekt naučili su da online ljubavni kalkulatori nemaju veze s ljubavi nego da iza njih stoji dobar algoritam u nekom programskom jeziku, a da postotak ljubavi nije ništa drugo nego nasumično generiran broj! Učenici su se kroz ovaj projekt jako zabavili no također i naučili da ne treba vjerovati svemu što vidimo na internetu. Ova aktivnost ujedno ih je i motivirala da aktivno stvaraju digitalne sadržaje, razvijaju računalno i logičko razmišljanje i uče o načinima na koji tehnologija radi, a ne samo da budu pasivni korisnici tehnologije.

 

 


Osnovna škola August Šenoa Osijek