Datum objave: 3. ožujka 2025.
Kategorija: Plava revolucija

Istraživanje o utjecaju plastike i mikroplastike na mora i oceane

U sklopu istraživanja mora i oceana ove godine osmislili smo i proveli među učenicima 4. i 5. razreda istraživanje o utjecaju plastike i mikroplastike na mora i oceane te došli do zanimljivih i korisnih rezultata.

Od naših 60 ispitanika, 93% njih je već čulo za pojam mikroplastike, no samo 30% naših učenika smatra da je dobro informirano o problemu i utjecaju mikroplastike na morski ekosustav.

Većina učenika, svjesno ili nesvjesno, vrlo često koristi proizvode koji sadrže mikroplastiku poput sintetičke odjeće ili paste za zube.

Većina učenika također je sprema promijeniti svoje neke navike kako bi se smanjio utjecaj mikroplastike u prirodi, a neki od njih sudjeluju i u akcijama čišćenja okoliša.

Rezultati istraživanja također pokazuju kako veliki broj učenika i dalje koristi proizvode od plastike.

Učenici su uglavnom svjesni posljedica onečišćenja mora i oceana plastičnim otpadom.

Iznenadio nas je podatak da čak 28% učenika nije svjesno da mikroplastika može ući u hranidbeni lanac i završiti čak i u našem organizmu.

Većina učenika upoznata je s činjenicom da mikroplastika ugrožava morska staništa, morske organizme, a ponekad i ljudsko zdravlje.

Više od polovice učenika (53%) spremno je promijeniti svoje navike kako bi smanjili korištenje plastike, što je vrlo pozitivan pokazatelj ekološke odgovornosti. Međutim, 30% je neodlučno, a 17% nije spremno, što upućuje na potrebu dodatnog poticanja i informiranja učenika o konkretnim i ostvarivim načinima smanjenja plastike u svakodnevnom životu.

Većina učenika (52%) smatra da je važno da škole više educiraju o problemu plastike, dok 42% podržava tu ideju djelomično. Samo mali broj (7%) smatra da to nije potrebno, što pokazuje da učenici prepoznaju značaj obrazovanja u rješavanju ekoloških problema.

Učenici smatraju da su bolje recikliranje otpada (48) i smanjenje upotrebe plastike (46) najučinkovitije mjere za smanjenje mikroplastike u hranidbenom lancu, što pokazuje njihovu svjesnost o važnosti prevencije na izvoru. Manji broj ispitanika prepoznaje i važnost zakonskih zabrana te obrazovanja, što ukazuje na prostor za dodatno osvještavanje o širem spektru rješenja, uključujući i institucionalne mjere.

Učenici su pokazali visoku razinu ekološke svijesti – najviše njih smatra da je važno pravilno reciklirati otpad (47) i ne bacati smeće u prirodu (46). Također, prepoznaju važnost smanjenja upotrebe plastičnih vrećica i čišćenja okoliša. Ovi rezultati pokazuju da učenici razumiju višestruke načine smanjenja plastičnog otpada, što je odlična osnova za poticanje ekološki odgovornog ponašanja.

Većina učenika pokazuje visoku razinu svijesti o važnosti recikliranja u zaštiti okoliša, što je vrlo pozitivan pokazatelj.

Rezultati ankete pokazuju da učenici u velikoj mjeri prepoznaju problem plastičnog otpada i važnost osobnog doprinosa njegovom rješavanju. Većina ih smatra da je recikliranje, smanjenje upotrebe plastike i edukacija ključna za zaštitu okoliša, a mnogi su spremni i mijenjati svoje navike.

Pročitajte još

Dvodnevna ekskurzija šestih razreda

Dvodnevna ekskurzija šestih razreda

Učenici šestih razreda u pratnji svojih razrednica, Tamare Glavaš i Danijele Kemper Papp posjetili PP Lonjsko polje i Sisak u okviru dvodnevne ekskurzije 19. i 20. svibnja 2025. Prvoga dana, učenici su posjetili jedno od posljednjih, gotovo netaknutih poplavnih i...

Skip to content