

Ciljevi projekta:
Osnaživanje djelatnika sa potrebnim didaktičko-metodičke alatima koje se odnose na izbor sadržaja, korištenje strategija učenja i poučavanja za održivi razvoj.
Osnaživanje učitelja za uspješno planiranje i realizaciju izvanučioničke nastave. Ona podrazumijeva uporabu primarnih
izvora znanja, poticanje promatranja, samostalna istraživanja, zaključivanje te praktično djelovanje učenika, što znači da se učenje odvija u neposrednoj stvarnosti, a da se temelji na učenikovom vlastitom iskustvu, što vodi trajnijem znanju.
Osposobljavanje djelatnika za izradu i provedbu Team Building programa kako bismo razvili osjećaj pripadnosti i
atmosferu zajedništva, tolerancije i timskog duha.
Unaprjeđenje plana školske politike na području internacionalizacije, što podrazumijeva postavljanje ciljeva,
organizaciju i evaluaciju internacionalnih aktivnosti, osnaživanje tima koordinatora međunarodnih aktivnosti i osnaživanje
internacionalne dimenzije kurikula.
Job shadowing – Bologna
U razdoblju od 25. ožujak do 1. travnja 2023. godine učiteljica matematike Sandra Štiks sudjelovala je u aktivnosti jobshadowinga u Bologni.
Kratki osvrt na same aktivnosti možete pročitati u nastavku:
Imala sam priliku upoznati talijanski obrazovni sustav te sudjelovati na nekoliko sati nastave predmeta matematike i prirodoslovlja u osnovnoj, te nižoj srednjoj školi. Mogla sam usporediti obrazovne sustave Italije i Hrvatske, te uočiti prednosti i nedostatke organizacije nastave u Italiji. Prvi ciklus OŠ obrazovanje je do 5. razreda i učenici su u jednoj školi koju biraju prema mjestu boravišta. Nižu srednju školu ( 3 razreda – kao kod nas 5., 6. i 7. razred) učenici biraju prema školi u kojoj se stavlja naglasak na pojedine aktivnosti – tipa glazbeni, STEM i sl. Nastavu drže učitelji koji završe fakultet 3 godine – nisu kao naši magistri edukacije, odnosno profesori i mogu predavati maksimalno do tog 3. razreda (našeg sedmog). Učitelji se školuju za poučavanje više predmeta pa ih po potrebi raspoređuju gdje su potrebni.
Nastava počinje u 8.00 / 8.15, traje do 14:15. sati, a školski sati traju 60 minuta. Nastava se za pojedine učenike održava i subotom do 13:15 sati. Školske knjižnice su otvorene svim građanima.
Iako u nekim školama daju prednost izvanučioničkoj nastavi, prelaskom u škole koje imaju tradicionalan način predavanja vidljivi su problemi prilagodbe učenika na takav način rada. Kao i kod nas, učenici su slabije motivirani za rad i učenje, dok se obrazovni sustavi imaju potrebu mijenjati i prilagođavati novim vremenima i uvjetima rada. Slobodno vrijeme iskoristila sam za upoznavanje prirodnih i kulturnih znamenitosti Bologne, Modene i Firenze. Ovo je svakako bilo lijepo i korisno iskustvo koje sam rado podijelila sa drugim učiteljima.
Pratnja na mobilnosti učenika bili su ravnatelj Vedran Čerina, nastavnica Tamara Glavaš i nastavnica Danijela Kemper Papp.
“Outdoor education”
Malta – St.Paul’s bay, 21. – 25. svibnja 2023.
Učitelji naše škole Mario Pleša i Tihana Bučanac su od 21. do 25. svibnja 2023. prisustvovali tečaju naziva “Outdoor education” u mjestu St. Paul’s bay na Malti.
Program tečaja po danima je bio:
Day 1 – Outdoor Education: Why? What? Where? How?
Day 2 – Analyising activities to use outside the classroom
Day 3 – Offsite Training day – Experience an outdoor lesson from a recipient’s perspective
Day 4 – Feedback on offsite activity and developing your own outdoor education activity plan
Day 5 – Offsite Training day – Leading your own outdoor activity
Ovaj tečaj je bio malo drugačiji zato što smo spojili i dijelove tečaja Mindfulnessa, i naučili par tehnika za opuštanje i smirivanje tjeskobe koje će sigurno biti korisne u budućoj nastavi.
Naš voditelj tečaja Chris je bio izvrstan učitelj, te smo svakoga dana pomalo napredovali, naučili temelje, rizike, razloge, koristi i radosti izvanučioničke nastave. Svaki dan smo bar dio dana bili vani i uz postavljene jednostavne zadatke provodili ili smišljali nastavne jedinice. Pohvala za Alpha School of English, Malta na sadržajnom i korisnom tečaju.
Posjetili smo povijesne dijelove grada kao i poznati ‘Silent city’ Mdina, glavni grad Vallettu, ali i manje poznate dijelove malog mjesta gdje smo bili smješteni. Vratili smo se puni dojmova i zanimljivih ideja kako bi izvanučionička nastava trebala izgledati, te ćemo naše dojmove i znanja prenijeti dalje na naše učiteljsko vijeće, kao i na vlastita županijska vijeća glazbene i likovne kulture u županiji.
Mobilnost u Finskoj – o ekološkom odgoju i obrazovanju učile smo od najboljih
Učiteljice naše škole Mirta Ćosić i Biljana Pavić boravile su od 24. lipnja do 1. srpnja 2023. na mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta Ekoškola i izvanučionička nastava u glavnom gradu Finske, Helsinkiju. Zajedno s učiteljima iz Portugala, Njemačke, Španjolske, Češke, Cipra i Grčke upoznale su na koji je način ekološko obrazovanje utkano u finski obrazovni sustav.
Temeljni kurikulum za osnovno obrazovanje u Finskoj naglašava sposobnost svakoga da doprinese održivoj budućnosti budući da je izgrađen oko četiri bitna elementa: sudjelovanje, sustavno razmišljanje, dostatnost i odgovornost.
Tijekom tečaja praktično smo doživjele kako obrazovanje za okoliš može podržati osobni odnos učenika s prirodom, odgovorno ponašanje potrošača i aktivno građanstvo. Razgovarali smo kako promovirati obrazovanje za okoliš i povezati ga s različitim okruženjima: šumom, središtem grada i učionicom. S riječi smo prešli na djela te smo odrađivali brojne zadatke u Central Parku – gotovo deset kilometara dugoj šumovitoj površini koja se proteže cijelim Helsinkijem, dio u središtu grada na terenu, dio zadataka u trgovačkom centru istražujući eko proizvode…
Slobodno vrijeme iskoristile smo za upoznavanje prirodnih i kulturnih znamenitosti Helsinkija. Ovo nam je bilo lijepo i korisno iskustvo koje ćemo rado primijeniti u svome radu i dugo pamtiti.
MOBILNOST U ITALIJI
Team Building for School: Play and Fun, Building Educators’ Communities
Učiteljica razredne nastave Mirna Lišnić i pedagoginja Ivana Gašparac sudjelovale su na tečaju “Team Building for School: Play and Fun, Building Educators’ Communities”, koji se održao u Firenci od 21. do 25. kolovoza 2023.godine.
Tečaj je vodila Roberta Begliomini. Zajedno s učiteljima iz Austrije, Slovenije i Njemačke obrađivale su teme važne za osnaživanje povezanosti u školi i sudjelovale u aktivnostima vezanima za team building. Na tečaju su se obrađivale teme poput motivacije, uvažavanja različitosti, uspješne komunikacije i pozitivne psihologije. Sve teme su bile popraćene praktičnim aktivnostima i primjerima kako se mogu koristiti u vlastitom radu, a dio aktivnosti je bio osmišljen kao učenje na otvorenom te su na taj način imale priliku jošviše istraźiti Firencu. Slobodno vrijeme između predavanja iskoristile su za istraživanje Firence i Toskane. Tečaj je bio jako zanimljiv i koristan za budući rad djelatnica naše škole.
MOBILNOST U GRČKOJ – O KULTURNOJ BAŠTINI
Cultural Heritage Education: Ancient Greece as a Case Study
Učiteljice naše škole Ljiljana Opančar i Jasna Novotni boravile su od 25. do 30. rujna 2023. godine na mobilnosti u sklopu Erasmus + projekta Ekoškola i izvanučionička nastava u Ateni.
Zajedno s učiteljima iz Francuske, Danske, Mađarske, Cipra, Grčke i naše Istre upoznale smo na koji način kulturnu baštinu približiti učenicima.
Tijekom tečaja praktično smo doživjele kako obrazovanje o kulturnoj baštini može razvijati domoljublje, rodoljublje, ali i interes za povijest, prirodu, ekologiju, književnost, glazbu, likovnu umjetnost itd. Također smo upoznale zanimljive digitalne alate kojima se pri tome možemo poslužiti. U sklopu ovoga tečaja posjetile smo Nacionalni arheološki muzej u Ateni te Muzej Akropole koji su nas oduševili. Također smo održali debatu na brdu Pnyx gdje je bio početak demokracije. Obišli smo i Akropolis koji je na nas ostavio veličanstveni dojam zbog svoje impozantne veličine i starosti. Tijekom obilazaka imali smo zadatke koje smo trebali izvršiti.
Slobodno vrijeme iskoristile smo za upoznavanje prirodnih i kulturnih znamenitosti Atene. Ovo nam je bilo lijepo i korisno iskustvo koje ćemo rado primijeniti u svome radu, a mislimo da će se svidjeti i našim učenicima.
Environmental Stewardship: How to Reconnect With Nature
Učiteljice Sanda Lukenda i Anela Pejić su od 6. do 11. studenoga 2023. godine prisustvovale tečaju naziva “How to Reconnect With Nature” na Tenerifima.
Posjetile su povijesne dijelove, ali i manje poznate dijelove prekrasnog Kanarskog otoka, kao i vulkan Teide. Vratile su se pune dojmova i zanimljivih ideja, te će svoje dojmove i znanja prenijeti dalje na naše učiteljsko vijeće, na vlastita županijska vijeća razredne nastave i njemačkoga jezika u županiji ali i našim učenicima.
Naša voditeljica tečaja Bene je bila izvrstan učitelj, te smo se svakoga dana sve više povezivali s prirodom oko nas. Svaki dan smo bar dio dana bili vani i uz postavljene jednostavne zadatke provodili ili smišljali nastavne jedinice. Pohvala za Europass Teacher Academy, Tenerife na sadržajnom i korisnom tečaju.
MOBILNOST U FINSKOJ
Learning Outside the Classroom in Finland
Učiteljice naše škole Danijela Kemper Papp i Marina Bubalo boravile su u sklopu Erasmus+ projekta Ekoškola i izvanučionička nastava u Helsinkiju.
Tečaj „Learning Outside the Classroom in Finland“ trajao je od 6. do 11. studenoga 2023. godine u Helsinkiju (Annankatu 31-33C 45b). Tečaj je vodila Mirjami Junnikkala u organizaciji „Europass Teacher Academy“. Sudionici su bili iz Hrvatske, Srbije, Italije, Grčke, Portugala, Cipra, Francuske, Rumunjske i Mađarske. Na tečaju smo imale priliku razmijeniti iskustva o poučavanju kroz izvanučioničku nastavu u različitim školskim ustanovama, razgovarati o motivaciji učenika i naučiti nove metode koje se odnose na uporabu kreativnih pristupa poučavanja u nastavi. Poseban naglasak bio je na samom procesu planiranja izvanučioničkog učenja i poučavanja, kao i na vrednovanju istog. Tijekom tečaja, osim predavanja i radionica u učionici, imale smo organiziranu i izvančioničku nastavu pa smo tako posjetile Muzej, knjižnicu Oodi te predivan Mustikkamaa otok. Nakon edukativnog dijela smo imale pauzu za ručak te organizirani obilazak i upoznavanje kulturnih i povijesnih znamenitosti.